Resebyrån Ving har enligt mig gjort en smart marknadsföring av sin Resmålshittaren på Aftonbladet.se.
Om du idag klickar på en länk på aftonbladet.se och inte kommer till den rätta sidan så får du upp en felsida med information om att du hamnat fel. På den sidan annonserar nu Ving!
Enligt Ving som knappt hunnit mäta resultatet så har en ökning på 35 % skett till deras sida.
Varför kom inte vi på denna idén?
Läs mer om Vings dolda annonsplats.
Andra bloggar om: ving, resebyrå, resa, resmålhittaren, aftonbladet, marknadsföring
/Fredrik
My Travel eller Ving har stulit Vingkund, från en kund som efter en bussolycka med Vingalpin, 3 år efter olyckan publicerade en webbsajt http://www.vingkund.com med bakgrundsinformation, eftersom Ving eller My Travel vägrade diskutera olycksorsak eller erkänna bristande kvalitet. Nu har My Travel gjort en direktänk till sin sida från http://ww w.vingkund.se . David mot Goliath !
intressant, men jag förstår inte varför du skriver detta här. Det är inte så särskilt relevant till det som skrivits ovan? Gå till någon kvällsblaska om du känner att någon stulit något från dig!
Anders K, kul att du tycker det är intressant, men jag fattar inte varför det skulle vara mer relevant att gå till en kvällsblaska än att skriva det på denna bloggplats. Rubriken är ”Smart marknadsföring”, och då kan man ju undra hur Ving tänker då de köper sajtnamnet http://www.vingkund.se . Vi som äger http://www.vingkund.com resp http://www.vingkund.nu har inga problem namnstölden, men My Travel har ju sedan 1999 anlitat ganska mycket resurser för att försöka släcka ned Vingkund-sajten !
Hmm, det börjar bli intressant med det här..
Katarina eller vad du egentligen heter. Sluta spamma med dina blogginlägg. Bara för detta så tog jag bort adressen till spamkatalogen! Jag vet var du jobbar, så ge dig. /Fredrik